Шкільна бібліотека
Дата: 19.10.2022 09:17
Кількість переглядів: 77
В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ ОСНОВНИМИ ЗАВДАННЯМИ ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ Є:
-
як найповніше сприяння реалізації державної політики в галузі освіти;
-
інформаційне забезпечення всіх аспектів навчально-виховного процесу освітнього закладу в засвоєнні програмних та факультативних знань, самоосвіти школярів;
-
виховання інформаційної культури учнів, постійного їх прагнення до пошуку інформації, свідомого, осмисленого добору інформаційних джерел, формування навичок систематизації та особистісної оцінки інформації;
-
навчання школярів технологій користування бібліотеками всіх типів;
-
сприяння вихованню гармонійної, морально досконалої особистості, свідомої свого громадського обов’язку, відкритої для інтелектуального, духовного і творчого розвитку;
-
інформаційне забезпечення особистісних потреб користувачів у дозвільній діяльності;
-
формування авторських програм читацького розвитку школярів, виховання свідомого, вдумливого, грамотного читача з високим рівнем бібліографічної культури;
-
всебічне сприяння підвищенню фахової майстерності педагогів;
-
створення комфортного бібліотечного середовища; реформування бібліотеки в таку, яка включала б як традиційні, так і сучасні носії інформації, мультимедійні технології тощо.
З метою реалізації цих завдань робота бібліотеки здійснюється за такими напрямками:
-
Формування та збереження книжкових фондів.
-
Організація інформаційно-бібліографічного обслуговування читачів.
-
Формування бібліотечно-бібліографічних знань та умінь читачів.Організація роботи щодо сприяння гуманізації, гуманітаризації навчально-виховного процесу та духовного становлення школяра
Кодекс читача бібліотеки
1. До бібліотеки записуються учні , які люблять читати книги і за допомогою книги хочуть прискорити розвиток своїх моральних і розумових здібностей.
2. На читачів заводяться формуляри встановленого зразка.
3. Читачі мають право:
· користуватись абонентом бібліотеки;
· брати книжки з абоненту на 15 днів;
· у разі необхідності продовжити строк користування книгою ще на 15 днів;
· у разі недостатньої кількості даної книги , а попит на неї великий, строк користування книгою визначає бібліотекар;
· на інформацію з усіх галузей знань;
· особливо брати участь у масових заходах бібліотеки;
· ввійти у склад активу бібліотеки;
· на безпечні та нешкідливі умови роботи у бібліотеці.
4. Читачі зобов'язані:
· прагнути до пошукової активності в процесі навчання;
· систематично і глибоко оволодівати знаннями;
· бережно ставитись до книги;
· не затримувати книгу більше встановленого терміну;
· дотримуватись моральних, етичних норм поведінки у бібліотеці;
· дбайливо ставитись до майна бібліотеки.
5. Десять „не можна” :
· не можна шуміти, смітити у бібліотеці;
· не можна брати книжку брудними руками;
· не можна їсти у бібліотеці;
· не можна затримувати книгу більше 15 днів;
· не можна користуватись книгою або підручником не обгорнувши
· не можна вкладати у книгу зайві речі;
· не можна малювати і писати на книжках;
· не можна залишати книгу без допомоги, коли книжка „ захворіла”;
· не можна читати книжку на сонці;
· не можна загинати сторінки і корінець книги.
Прохання книги
ДОРОГІ ДІТИ !
Я - книга, ваш вірний друг,
коли б я ожила і раптом заговорила, то ось щоб вам сказала :
- Будь ласка, не беріть мене брудними руками,
- коли гортаєте сторінки, не слиньте пальці,
- не загинайте мої сторінки,
- не малюйте на мені, нічого не пишіть-це так не красиво,
- виготовте для мене закладку і вставляйте між сторінками,
- не кладіть в мене ручку, олівець чи лінійку - від цього я псуюся,
- не кидайте мене будь-де, а кладіть на певне місце,
- бережіть мене від сонця , води, вогню, сирості,
- не читайте мене під час їжі,
- не перегинайте мою палітурку,
- не виривай моїх сторінок, а якщо хтось це зробив, то підклей мої сторінки,
- не ставте на мене лікті і не кладіть розкритою лицем вниз,
- щоб я довше служила вам, обгорніть мене,
- вчасно поверни мене до бібліотеки. На мене чекають інші діти.
Коли б, діти, ви раденько
До серця взяли ці слова¾
То я б уже була чистенька
І вся біленька, мов нова
Б Е Р Е Ж І Т Ь К Н И Г У!
Як читати книжку
1. Пам'ятай : читання -одне з найважливіших завдань у самоосвіті, ставитись до нього треба серйозно.
2. Навчися користуватися змістом книги.
3. Читати треба уважно, вдумливо.
4. Подивися титульну сторінку книги. Ти дізнаєшся прізвище автора, назву книги, де і коли вона видана.
5. Щоб краще розуміти книгу – читай передмову. Вона розповість багато про автора і його книгу, порадить , як читати.
6. Внутрішньо налаштуйся на читання. Не поспішай, не “ковтай” зміст книжки, а читай уважно, вдумливо, намагайся запитати прочитане.
7. Зміст треба осмислювати.Коли читаєш - не поспішай, задумайся над змістом прочитаного. Не можна допускати механічногофіксування тексту.
8. Вчися читати швидко, не проговорюючи про себе, охоплюй поглядом цілі фрази, речення.
9. Для свідомого сприймання прочитай передмову, перегортаючи сторінки, обміркуй заголовки, познайомся з анотацією, прочитай епілог.
10. Коли щось незрозуміло, не поспішай гукати на допомогу інших. Спочатку спробуй самостійно розібратися, пояснення незрозумілих слів шукай у тлумачному словнику.
11. Зверни увагу на те, як ведуть себе герої книг, учись у них хорошого.
12. Роби помітки, виписки, за потреби склади план (тези, конспект)
13. Найцікавіше запам'ятай. Порівняй прочитане з уже відомими фактами, явищами; знайди йому місце в системі знань.
14. Не пропускай у книзі описів природи, описи інтер'єру, що оточує героїв. Вони допоможуть краще зрозуміти характер героя, хід подій.
15. Прочитавши книжку, обміняйся думками і враженнями про неї з друзями чи батьками , дай оцінку. Згадай основні образи, подій, думки в книзі. При цьому зміст книги запам'ятовується добре і надовго.
16. Порівняй власну думку про книжку з відгуками і рецензіями на неї: один розум добре, а колективний –краще.
17. Зроби відповідні записи про книжку у читацькому щоденнику.
18. Закриваючи книгу, подумай, чому тебе вона навчила.
19. Умій читати бігло, охоплюючи поглядом цілі фрази, речення.
20.Умій берегти книгу.
Завдання, які повинні бути розв'язані під час читання книги
1. При читанні потрібно зрозуміти і засвоїти прочитаний матеріал.
2. Продумати прочитане.
3. Зробити з прочитаного потрібні для пам'яті виписки.
4. Усвідомити , чого нового навчила книжка
Як вести щоденник читання
1.Прочитавши книгу, подумай над її змістом і як слід розберися у ній.
2.Запиши у щоденнику автора та назву книги.
3.Коротко напиши про що говориться у ній, хто головний герой.
4.Напиши, хто з дійових осіб тобі найбільше сподобався і чому.
5.Чого вчить ця книг
Як писати відгук про прочитану книгу
Відгук - це ваша власна думка про зміст книги, оцінка її позитивних і негативних якостей.
1. Обов'язково вкажіть автора і назву книги.
2. Тема і основна думка твору.
3. Де і коли відбуваються зображені у ньому події.
4. Запишіть, які епізоди викликали у вас найсильніші враження.
5. Вкажіть, що сподобалося, а що ні і чому.
6. Напишіть про героїв книги, їхні вчинки, цікаві випадки.
7. Зверніть увагу на мову твору, оформлення книги.
8. Вкажіть, чим збагатив вас твір, над якими питаннями змусив задуматися, чи допомогли вам під час читання ілюстрації.
9. Виберіть форму вашого відгуку ( лист до товариша, до автора твору, лист у видавництво, стаття у стінгазету )
10. Визначте стиль вашого відгуку
11. Подбайте , щоб у заголовку було виражено основну думку
Як написати реферат
Реферат - від латинського "доповідаю”
1. Визначити тему.
2. Підібрати літературу:
а) документи, першоджерела,
б) газетні та журнальні матеріали,
в) довідники, збірники, монографії.
3. Грунтовно вивчити літературу. Читаючи книги, необхідно робити виписки цитат, основних думок.
4. Скласти список розділів, який може бути і планом реферату.
5. Скласти первісний варіант плану майбутнього реферату.
6. Виділити основні питання.
7. Систематизувати опрацьований матеріал.
8. Остаточно продумати та уточнити план реферату. Обов'язково включити в план актуальні теми і їх значення.
9. Написати реферат.
10.В кінці реферату слід подати список використаної літератури.
11.Бібліографічний опис джерела в списку літератури подається за такими правилами:
-
для книг слід вказати прізвища та ініціали авторів, назви книг, підзаголовкові дані, місця і назви видавництв, роки видань, кількість сторінок,
-
для журнальних статей зазначають прізвища та ініціали авторів, повні назви статей , скорочені назви журналів , роки, номери, томи , випуски, сторінки,
-
для статей із книг та неперіодичних збірників повинні бути зазначені прізвища та ініціали авторів, назви статей, видань, в яких вміщені статті, місця видань, видавництва, роки видань, сторінки.