РЕФОРМА ОСВІТИ
РЕФОРМА ОСВІТИ
РЕФОРМА ОСВІТИ В УКРАЇНІ - ЦЕ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ, НАСАМПЕРЕД ЧЕРЕЗ ПОКРАЩЕННЯ УМОВ ВСТУПУ ДО ВНЗ, А ТАКОЖ СУПУТНІ РЕФОРМИ.РЕФОРМА СПОНУКАТИМЕ ДО ТОГО, ЩО ДОСТУП ДО ВИЩОЇ ОСВІТИ МАТИМУТЬ ТІ, ХТО НАСПРАВДІ МОЖЕ І ХОЧЕ ВЧИТИСЯ. РЕЗУЛЬТАТОМ РЕФОРМИ ОСВІТИ БУДУТЬ КРАЩЕ ОСВІЧЕНІ ПРОФЕСІОНАЛИ І ВИЩА ЯКІСТЬ ЇХНЬОГО ВНЕСКУ У СУСПІЛЬСТВО.
НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА
ОСНОВНІ ЦІЛІ ОСВІТИ:
Навчитися жити разом можна, тільки усвідомивши зростаючий взаємозв'язок людей, країн, народів. Таке завдання постає у зв'язку з необхідністю здійснення спільних проектів і розумного й мирного вирішення неминучих конфліктів.
Навчитися здобувати знання з урахуванням швидких змін, пов'язаних з науковим прогресом і новими формами економічної й соціальної діяльності. Сучасній людині необхідно отримати досить широкі загальні культурні знання з можливістю глибокого опанування обмеженого числа дисциплін. Загальний культурний рівень є перепусткою до неперервної освіти, оскільки він прищеплює смак до неї. Він є її фундаментом протягом всього життя.
Навчитися працювати , тобто удосконалюватися у своїй професії, а в більш широкому сенсі – здобувати компетентність, що дає можливість вирішувати різні життєві ситуації.
Навчитися жити , тобто ліпше пізнати самого себе для найповнішого використання свого особистісного потенціалу.
TИПИ РЕФОРМ ОСВІТНІХ СИСТЕМ:
Корекційні реформи освіти – спрямовані на коригування й виправлення перегинів у розвитку освітніх систем і мають на увазі децентралізацію та лібералізацію освітніх структур, деідеологізацію змісту освіти, впровадження нових принців шкільної політики.
Модернізаторські реформи – спрямовані на наближення освітніх систем до західних стандартів. Особливо активно реформи цього типу проводяться на рівні навчальних програм, написання підручників і навчальних посібників, освітніх технологій, методів навчання.
Структурні реформи - реорганізація освітніх структур, наприклад, структуру шкільної освіти за рахунок збільшення або скорочення строків навчання в початковій або неповній середній школі, перебудову системи управління освітою, системи підвищення кваліфікації педагогічних кадрів.
Системні реформи – найбільш динамічний тип освітніх реформ, відзначаються глобальним характером, націлені на зміну освітньої парадигми й освітньої політики. Вони охоплюють не тільки шкільне законодавство, шкільні програми і підручники. Одна з довгострокових цілей їхнього проведення – зміна внутрішньої логіки освіти та його відношення з іншими соціальними сферами. Системні реформи – наслідок і результат політичних і соціально-економічних змін. Вони торкаються ключових елементів будь-якої освітньої системи: якість освіти й контроль за нею, національний освітній стандарт, відношення освіти і ринку, система фінансування та управління сфери освіти.
ЗАКОН УКРАЇНИ «ПРО ПОВНУ ЗАГАЛЬНУ СЕРЕДНЮ ОСВІТУ».
УРЯД УХВАЛИВ НОВИЙ ДЕРЖСТАНДАРТ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ
МОН ЗАТВЕРДИЛО ПЕРЕЛІК ПІДРУЧНИКІВ ДЛЯ 5-Х КЛАСІВ
ЩОДО НАГАЛЬНИХ ПИТАНЬ ВПРОВАДЖЕННЯ ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ОСВІТУ»
ЛИСТ МОН № 1/9-607 ВІД 05.09.2013 «ПРО ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ЛІТЕРАТУРИ У ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ»
ЛИСТ МОН № 1/9-383 ВІД 30.05.2013 «ПРО ОРГАНІЗАЦІЮ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ ЗНЗ»
ПОСТАНОВА КМУ "ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ДЕРЖАВНОГО СТАНДАРТУ БАЗОВОЇ І ПОВНОЇ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ"
ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ ПОЧАТКОВОЇ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
"ПРО ОСНОВНІ ОРІЄНТИРИ ВИХОВАННЯ УЧНІВ 1-11 КЛАСІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ УКРАЇНИ"
ПРОЕКТ НАЦІОНАЛЬНОЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ОСВІТИ В УКРАЇНІ НА 2012-2021 РОКИ
ЕТИЧНИЙ КОДЕКС УКРАЇНСЬКОГО ВЧИТЕЛЯ
ЗАГАЛЬНА СЕРЕДНЯ ОСВІТА
Порядок проведення державної підсумкової атестації ( наказ МОНУ від 07.12.2019 № 1369 )
Порядок державної атестації дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів, навчально-виховних комплексів та об’єднань