A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Самійлівський ліцей Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області"

ПЛАН РОБОТИ  МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ класних керівників на 2023/2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Дата: 25.10.2023 13:09
Кількість переглядів: 1489

Комунальний заклад «Самійлівський ліцей

 Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області»

 

 

       ПОГОДЖЕНО                                                                                 ЗАТВЕРДЖЕНО

       Заступник директора

       з навчально-виховної  роботи                                                      Директор ліцею

       ________                                                                                            _________

       “__”_______2023р.                                                                        “__”__________2024р.   

                                                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН РОБОТИ

 МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ

класних керівників

 

 

на 2023/2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Голова методоб’єднання: ____________Н.А. Чопенко

 

 
   

 

Методична тема ліцею:

 

«Реалізація основних напрямків освітнього процессу з урахуванням вимог сучасної школи»

 

 

Методична тема методичного об’єднання:

 

«Компетентнісний підхід до виховання особистості учня в умовах становлення нової української школи»

 

 

Аналіз роботи за 2022/2023 навчальний рік

Для ефективної реалізації виховного процесу в закладі освіти організовано роботу методичного об’єднання класних керівників,на засіданнях якого розглядаються актуальні питання виховної роботи. Проведення засідань сприяє підвищенню теоретичного рівня педагогічних кадрів,розширенню їхнього світогляду,допомагає отримати необхідні знання для втілення інноваційних особистісно зорієнтованих виховних технологій,впроваджувати активні форми і види діяльності,сприяє запровадженню інтерактивних методик у освітній процес.

Методичне об’єднання класних керівників працює над вирішенням першочергових завдань виховання здобувачів освіти сучасних умовах: виховати громадянина-патріота,формувати громадянську активність дітей та підлітків,які люблять свій народ,Україну,готові самовіддано захищати і розбудовувати її як суверенну,незалежну,демократичну,правову і соціальну державу,виробити імунітет до негативного впливу соціального середовища.

Виховна робота класних керівників планується на основі Законів України “Про загальну середню освіту”, “Про охорону дитинства”, “Конвенції про права дитини”, “Конвенції громадянського виховання”, “Національної доктрини розвитку освіти”, “Декларації прав дитини”, “Конвенції національно - патріотичного виховання”, наказу Міністерства освіти і науки,молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243, яким затверджено “Основні орієнтири виховання учнів 1 - 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України”. Вся  робота класного керівника спрямована на формування загальнокультурних і національних цінностей особистості, що характеризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, природи, мистецтва, самої себе.

Робота з педагогами  була сконцентрована на вивченні історії рідного краю, ознайомлення здобувачів освіти з культурною спадщиною українського народу, з народними традиціями формування у здобувачів освіти  кращих якостей національного характеру, виховання громадянина України; використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності, та освітньому  процесі нашого закладу освіти.

Виховний процес  побудовано на основі системного підходу та принципів неперервної освіти педагогічних працівників, на діагностичній основі, глибокому вивченні та аналізі результативності виховного процесу і рівня вихованості здобувачів освіти, рівня професійної підготовки педагогів.

Планування методичної роботи здійснювалося на діагностичній основі, мета якої - виявлення недоліків у практичній діяльності кожного педагога та в розкритті основних шляхів їх подолання й запобігання їм. Під час діагностики враховувалися виступи вчителів на педагогічних радах і засіданнях творчих об’єднань, батьківських зборах. Це  допомагало  виявити рівень теоретичних знань класних керівників, уміння застосовувати їх у різних ситуаціях, здатність відстоювати, аргументувати свою точку зору. Водночас педагоги постійно працюють над підвищенням рівня психологічної готовності до педагогічної взаємодії із здобувачами освіти під час війни. Саме тому здійснюється система заходів, яка сприяє становленню вчителя як суб’єкта педагогічної взаємодії в особистісно зорієнтованого виховання, впровадження досягнень гуманістичної педагогіки і психології в практику роботи сучасних навчальних закладів.

Головні зусилля зосереджено на наданні реальної, дієвої допомоги педагогам у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, морально - психологічного клімату, які сприяють пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій, оптимізації виховного процесу.

Протягом минулого навчального року проведено п’ять засідань методичного об’єднання класних керівників.

Класні керівники підвищили свої фахові компетентності шляхом самоосвіти і завдяки опрацюванню нормативно - правових документів, методичних рекомендацій. На засіданнях методичного об’єднання обговорено напрямки правового виховання, систему роботи з попередження правопорушень та булінгу, напрямки національно - патріотичного виховання в сучасній школі, громадянське виховання підлітків. Особливу увагу заслуговує активне впровадження в практику інноваційних  педагогічних технологій. Інноваційні технології стимулюють та активізують діяльність здобувачів освіти (метод проєктів, дослідницька робота, метод рольової гри, використання презентацій). Головне - це діяльність, спрямована на розвиток творчих здібностей здобувачів освіти, виховання патріотичних та інтернаціональних почуттів, формування вмінь і навичок  толерантного спілкування, стимулювання пізнавального інтересу до мови, історії, літератури, культури. В інноваційній діяльності ліцею  активно застосовуються сучасні форми та методи роботи класних керівників: проєктні майстерні, презентації, ігри - змагання, квести, ситуаційно - рольові ігри, реалізуються цільові програми.

Психологічний супровід виховного процесу здійснював практичний психолог школи Васильєва В.О. Вона надавала класним керівникам рекомендації щодо покращення психологічного клімату в класі, ознайомила з виховним впливом на прояв булінгу та агресивності серед підлітків.

Однією з основних проблем у виховній роботі з здобувачами освіти  є налагодження індивідуального підходу до кожної особистості, розвиток творчого потенціалу дитини та профілактична робота, спрямована на правовий аспект у вихованні здобувачів освіти, схильних до правопорушень. Адже кожна дитина - це особистість. А кожна особистість потребує творчого підходу, великого терпіння і любові з боку вчителя, вихователя. Тільки при такому підході є шанс розкрити і розвинути усі кращі сторони дитячої душі, творчого потенціалу здобувача освіти.

Класними  керівниками та соціальним педагогом у школі систематично проводилась профілактична робота з питань попередження негативних явищ в учнівському середовищі. Подолання злочинності серед неповнолітніх є одним із найважливіших завдань педагогічного колективу ліцею щодо формування здатності протидіяти проявам аморальності, антигромадської діяльності, правопорушень, булінгу. Для попередження негативних проявів серед неповнолітніх у школі створено внутрішньо шкільний облік, які потребують посиленого контролю. Порівняно з попередніми роками кількість здобувачів освіти, що перебувають на внутрішньому шкільному обліку не було зовсім. Завдяки цілеспрямованій роботі класних керівників та практичного психолога школи знижується кількість здобувачів освіти, які перебувають на обліку у зв’язку з порушенням дисципліни.

У 2023/2024 навчальному році робота всіх вчителів повинна бути направлена на психологічну підтримку учнів в умовах воєнного стану в країні, попередження булінґу та правопорушень серед неповнолітніх. Слід посилити превентивну роботу з неповнолітніми та їх батьками.

Виходячи з вище сказаного, роботу методичного об’єднання класних керівників за минулий навчальний рік вважати задовільною. У наступному навчальному році особливу увагу всім педагогічним працівникам слід звернути на стратегічну мету виховання - це виховання духовної культури особистості та вироблення в здобувачів освіти з порушеннями слуху високих моральних якостей. Особливу увагу та підтримку надавати дітям вимушеним переселенцям, дітям з родин, які знаходяться у складному соціальному становищі, постійно слідкувати за психологічним станом кожної дитини в умовах війни у країні.

Робота методичного об’єднання класних керівників буде спрямована на формування умінь педагогів плідно працювати з здобувачами освіти, враховуючи інтереси й запити самих здобувачів освіти, індивідуальний підхід у виховній роботі, охоплюватиме питання планування, організації та аналізу ефективності виховного процесу, різноманітних засобів навчання.

 

 

Завдання методичної роботи класних керівників:

  • підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних керівників із питань психології та педагогіки;
  • забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й соціалізації здобувачів освіти;
  • озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знанням сучасних форм і методів роботи;
  • вивчення, узагальнення та використання передового педагогічного досвіду роботи класних керівників;
  • координування планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів класних колективів;
  • сприяння становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників.

 

Основні напрямки роботи шкільного методичного об’єднання класних керівників:

- всебічний розвиток індивідуальності здобувача освіти  на основі виявлення її задатків та здібностей, формування ціннісних орієнтацій, задоволення потреб та інтересів;

- збереження та зміцнення морального, фізичного і психічного здоров’я здобувачів освіти;

- виховання здобувача освіти з порушеннями слуху як громадянина України, національно свідомої, вільної, демократичної, життєво та соціально компетентної особистості, здатної здійснювати самостійний вибір, приймати відповідальні рішення в різноманітних життєвих ситуаціях;

- формування у здобувачів освіти бажання та вміння вчитися, виховання потреби і здатності до навчання впродовж усього життя, вироблення вмінь практично та творчо використовувати набуті знання;

- формування в здобувачів освіти  цілісного наукового світогляду, загальнонаукової, загальнокультурної, технологічної, комунікативної і соціальної компетентності на основі засвоєння системи знань про природу, людину, суспільство, культуру, виробництво;

- оволодіння засобами пізнавальної та практичної діяльності;

- виховання любові до праці, забезпечення умов для їхнього життєвого та професійного самовизначення, формування готовності до свідомого вибору майбутньої професії й оволодіння нею;

- виховання здобувача освіти  як особистості моральної, відповідальної, людини культури з розвиненим естетичним, етичним ставленням до навколишнього світу та самого себе;

- сприяння становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників.

Планується провести п’ять засідань методичного об’єднання такої тематики та плану:

І засідання. Організаційне. Серпень.

Тема: «Особливості організації виховної роботи в кризових умовах на 2023/2024 н. р.»

 

1.  Аналіз виховної роботи МОКК  за 2022/2023 навчальний рік. Здобутки та недоліки.

2.  Визначення основних напрямів методичної та виховної роботи на 2023/2024 н. р. Розгляд та обговорення плану роботи  методичного об’єднання на 2023/2024  н.р.

3.  Корегування та затвердження плану роботи методичного об’єднання класних керівників .

4.  Ознайомлення з нормативно-правовими документами, Листами та наказами МОНУ в галузі освіти та виховання на 2023/2024 навчальний рік;

 - опрацювання методичних рекомендацій з питань організації виховної роботи у освітніх закладах у 2023/2024 навчальному році;

- про проведення Першого уроку у 2023/2024 н.р. та ін.

5.  Про стан організації роботи з профілактики дитячого травматизму, охорони життя і здоров’я дітей в умовах військового стану.  Про організацію та проведення інструктажів з БЖ учнів.

6.  Про організацію роботи з батьками в сучасних умовах.

 

ІІ засідання. Жовтень.

Тема: «Національно-патріотичне виховання школярів –

шлях до життєвої компетентності»

1.  Патріотизм як суспільна та особистісна цінність. Концептуальні засади національно-патріотичного виховання  (доповідь Пасічник Т.П.)

2.  Круглий стіл: «Мистецтво як засіб ствердження національної самосвідомості та ідентичності» (обмін досвідом класних керівників та керівників гуртків)

3.  Вплив воєнних дій в Україні на психологічне здоров’я дітей, підлітків і дорослих. (Консультація психолога)

4.  Аукціон ідей. Впровадження стратегії волонтерства в освітній процес. Волонтерство під час війни (обмін досвідом)

5.  Відвідування виховної години класного керівника (Московченко Д.В.)

6.  Обговорення заходу, висновки , пропозиції.

7.  Методичні перегуки. Огляд та вивчення науково-методичної літератури з теми засідання.

ІІІ засідання. Січень.

Тема: «Розвиток цифрової компетентності. Організація онлайн-простору класного керівника».

1.  Використання сучасних інформаційних технологій для візуалізації освітнього контенту, кроки до цікавих та захопливих виховних заходів. (Доповідь Созоник Н.М.).

2.  Психологічний комфорт учасників дистанційної освіти, як зробити онлайн заняття ефективними та цікавими. (Практичні поради. Керівник ШМО)

3.  Відвідування виховної години класного керівника.(Рищенко Г.В.)

4.  Обговорення заходу, висновки, пропозиції. Створення цифрового продукту  до виховних заходів: покрокові інструкції, цікаві ідеї

 

ІV засідання. Березень.

Тема: «Виховний потенціал класних годин та шляхи його реалізації в Новій українській школі».

1.  Круглий стіл. «Класний  керівник НУШ. Імідж в умовах дистанційного навчання. Неформальний підхід до класного керівництва». (Обмін досвідом  роботи класних керівників).

2.  Творчість: шляхи звільнення від стереотипів і шаблонів у  НУШ. (Доповідь Чопенко М.В.).

3.  Ярмарок ідей.  «Я набув досвіду…» (робота з молодими класними

 керівниками)

4.  Творчий звіт класних керівників, що атестуються: «Мої педагогічні знахідки»

5.  Методичні перегуки. Огляд та вивчення науково-методичної літератури з теми засідання

 

V засідання. Травень.

Тема : “Про підведення підсумків методичної роботи

за 2023 - 2024 навчальний рік”.

  1. Підбиття підсумків роботи з виховання у навчальному році.
  2. Мої педагогічні знахідки.(з досвіду роботи, обговорення).
  3. Діагностування роботи членів методичного об’єднання.
  4. Зібрати пропозиції учителів, батьків, здобувачів освіти, щодо планування виховної роботи на новий навчальний рік.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора