A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Самійлівський ліцей Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області"

Бережіть дітей такими, якими вони є, зробіть їх такими, якими вони мають стати.

Дата: 10.03.2021 15:17
Кількість переглядів: 57

ПОРАДИ БАТЬКАМ МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ - Запорізька гімназія № 1 імені  Т.Г.Шевченка Запорізької міської ради

Бережіть дітей такими, якими вони є, зробіть їх такими, якими вони мають стати. Ви маєте розгадати їх. На те ви й дорослі.
(Ш.Амонашвілі)


Перші сім років життя дитини дослідники називають «роками чудес».
Закладені в цей час емоційне ставлення до життя, до людей, наявність або відсутність стимулів до інтелектуального розвитку впливають на всю подальшу поведінку і спосіб мислення людини.
Важливим соціальним інститутом у цей період розвитку дитини є сім'я.
Батьки — перші вихователі дітей у житті. Приклад батьків — найкраща школа для дітей.
І ось ваша дитина прийшла до справжньої школи. Вона стала першокласником.
Бути школярем означає для дитини не тільки отримання нового статусу в цих стосунках, статусу належності до світу дорослих, а також визнання оточенням її дорослості.
У першокласника з'являються як нові права, так і нові обов'язки. Процес адаптації тісно пов'язаний з тим, наскільки дитина здатна відповідати новим вимогам.
Створення сприятливих умов для безболісної адаптації дітей до систематичного шкільного навчання, зняття напруження першокласників забезпечується при складанні розкладу уроків (перший тиждень з дітьми проводилось по 3 уроки), четвер у розкладі сплановано як розвантажувальний день для першачків. Розклад уроків першокласників складений з дотриманням оптимального співвідношення навчального навантаження протягом тижня, з урахуванням психофізіологічних і фізичних можливостей першокласників, де є чергування протягом дня навчальних предметів природничо – математичного і гуманітарного циклів з уроками фізичної культури, курсу «Основ здоров'я», музичного та образотворчого мистецтва, трудового навчання.
Під час проведення уроків у перших класах домінуючою є ігрова діяльність, бо саме з ігрової діяльності поступово формується навчальна діяльність, якою дитина починає оволодівати. Найвиразніше дидактичні особливості уроку виявляються у способах організації навчальної діяльності (широко використані ігрові форми навчання, тривалість уроку 35 хвилин, динамічні паузи, розгорнуте повторення).
З метою уникнення перевантаження вчителі проводять навчальні заняття у формі уроків-ігор, уроків – казок, уроків – вистав.
У післяурочний час для учнів початкової школи організовано роботу групи продовженого дня. У зв'язку з тим, що у перших класах домашні завдання не задаються, учні залучаються до проведення екскурсій, прогулянок, спортивних змагань, гурткової та позакласної роботи.
Протягом вересня - жовтня місяців вчителі та психологи гімназії спостерігали за первачками під час уроків, на перервах, проводили в ігровій формі групові заняття.
Метою програми дослідження процесу адаптації першокласників гімназії є:

  • вивчення процесу адаптації першокласників;

  • визначення ефективного напрямку роботи вчителів і психолога для подолання труднощів у дітей, пов'язаних із входженням у шкільний колектив.

За час адаптаційного періоду ігрова діяльність навчила дітей керувати своєю поведінкою та через взаємодію з ровесниками розширила можливості кожної дитини.
Створення ситуацій успіху допомогло учням самостверджуватись, відчувати впевненість у собі, що сприяло ефективнішому засвоєнню знань.
Однак дітям буває складно висловлювати свої думки та почуття, звертатися до інших, отримувати зворотний зв'язок.
Тому вчителі продовжувати розвивати у першокласників комунікативні уміння.
До того ж тренування спонтанного мовлення учнів сприяє формуванню операцій мислення, логічних умовиводів.
Слід зауважити, що не всі першокласники розуміють, для чого їм потрібно вчитися. Тому формування навчальної мотивації є містком до того, щоб дитина навчилася вчитися, а найголовніше — отримувала від цього задоволення.

  • Рекомендації батькам

1.У режимі дня кожної дитини мають бути постійні обов'язки, закріплені за нею на тривалий час. Дитина, яка вміє працювати вдома, легко долучається до навчання.
2.Розширюйте й збагачуйте навички спілкування з дорослими та однолітками, учіть враховувати оцінки й думки інших людей для формування власних поглядів.
3.Не порівнюйте дитину з іншими дітьми. Порівнюйте її з такою, якою вона була вчора, чи, можливо, буде завтра.
4.Не обговорюйте при дитині проблеми її поведінки. Вона може вважати, що конфлікти неминучі, і продовжувати провокувати їх.
5.Дозволяйте дитині виявляти самостійність, заохочуйте найменші її вияви.
6.Не критикуйте дитину при свідках.
7.Сприяйте розширенню її інтересів.
8.Аргументуйте свої заборони та вимоги: діти чутливі до неспра¬ведливості, яка є в більшості вимог. Шукаючи аргументи, ви ще раз зможете обміркувати необхідність їх застосування.
9.Намагайтеся дивитися на світ очима дитини. Будьте щирими в спілкуванні з нею, цікавтеся її інтересами,
10.У спілкуванні з дитиною частіше використовуйте «Я-висловлювання».
І завжди пам’ятайте, що дитині потрібно, щоб її:

  • розуміли;

  • любили;

  • визнавали;

  • поважали.

Якщо ця потреба не задовольняється, виникає негативний емоційний стан:

  • біль;

  • страх;

  • агресія;

  • образа.

Вірте в свою дитину і в неї обов'язково все буде добре.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора