A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Самійлівський ліцей Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області"

ПЛАН РОБОТИ  МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ класних керівників на 2022/2023 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Дата: 31.08.2022 18:08
Кількість переглядів: 90

Комунальний заклад «Самійлівський ліцей

 Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області»

 

 

       ПОГОДЖЕНО                                                                                 ЗАТВЕРДЖЕНО

       Заступник директора

       з навчально-виховної  роботи                                                      Директор ліцею

       ________                                                                                            _________

       “__”_______2022р.                                                                        “__”__________2022р.   

                                                                                             

 

 

ПЛАН РОБОТИ

 МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ

класних керівників

 

 

на 2022/2023 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 

 

 

 

 

 

Голова методоб’єднання: ____________Н.А. Чопенко

 
   

 

 

Методична тема ліцею:

«Реалізація основних напрямків освітнього процессу з урахуванням вимог сучасної школи»

 

 

Методична тема методичного об’єднання:

 

«Компетентнісний підхід до виховання особистості учня в умовах становлення нової української школи»

 

 

 

 

Аналіз роботи за 2021/2022 навчальний рік

Для ефективної реалізації виховного процесу в закладі освіти організовано роботу методичного об’єднання класних керівників,на засіданнях якого розглядаються актуальні питання виховної роботи. Проведення засідань сприяє підвищенню теоретичного рівня педагогічних кадрів,розширенню їхнього світогляду,допомагає отримати необхідні знання для втілення інноваційних особистісно зорієнтованих виховних технологій,впроваджувати активні форми і види діяльності,сприяє запровадженню інтерактивних методик у освітній процес.

Методичне об’єднання класних керівників працює над вирішенням першочергових завдань виховання здобувачів освіти сучасних умовах: виховати громадянина-патріота,формувати громадянську активність дітей та підлітків,які люблять свій народ,Україну,готові самовіддано захищати і розбудовувати її як суверенну,незалежну,демократичну,правову і соціальну державу,виробити імунітет до негативного впливу соціального середовища.

Виховна робота класних керівників планується на основі Законів України “Про загальну середню освіту”, “Про охорону дитинства”, “Конвенції про права дитини”, “Конвенції громадянського виховання”, “Національної доктрини розвитку освіти”, “Декларації прав дитини”, “Конвенції національно - патріотичного виховання”, наказу Міністерства освіти і науки,молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243, яким затверджено “Основні орієнтири виховання учнів 1 - 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України”. Вся  робота класного керівника спрямована на формування загальнокультурних і національних цінностей особистості, що характеризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, природи, мистецтва, самої себе.

Робота з педагогами  була сконцентрована на вивченні історії рідного краю, ознайомлення здобувачів освіти з культурною спадщиною українського народу, з народними традиціями формування у здобувачів освіти  кращих якостей національного характеру, виховання громадянина України; використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності, та освітньому  процесі нашого закладу освіти.

Виховний процес  побудовано на основі системного підходу та принципів неперервної освіти педагогічних працівників, на діагностичній основі, глибокому вивченні та аналізі результативності виховного процесу і рівня вихованості здобувачів освіти, рівня професійної підготовки педагогів.

Планування методичної роботи здійснюється на діагностичній основі, мета якої - виявлення недоліків у практичній діяльності кожного педагога та в розкритті основних шляхів їх подолання й запобігання їм. Під час діагностики враховуються виступи вчителів на педагогічних радах і засіданнях творчих об’єднань, батьківських зборах. Це  допомагає  виявити рівень теоретичних знань класних керівників, уміння застосовувати їх у різних ситуаціях, здатність відстоювати, аргументувати свою точку зору. Водночас педагоги постійно працюють над підвищенням рівня психологічної готовності до педагогічної взаємодії із здобувачами освіти з порушеннями слуху. Саме тому здійснюється система заходів, яка сприяє становленню вчителя як суб’єкта педагогічної взаємодії в особистісно зорієнтованого виховання, впровадження досягнень гуманістичної педагогіки і психології в практику роботи сучасних навчальних закладів.

Головні зусилля зосереджено на наданні реальної, дієвої допомоги педагогам у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, морально - психологічного клімату, які сприяють пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій, оптимізації виховного процесу.

Протягом минулого навчального року проведено п’ять засідань методичного об’єднання класних керівників.

Класні керівники підвищили свої фахові компетентності шляхом самоосвіти і завдяки опрацюванню нормативно - правових документів, методичних рекомендацій. На засіданнях методичного об’єднання обговорено напрямки правового виховання, систему роботи з попередження правопорушень та булінгу, напрямки національно - патріотичного виховання в сучасній школі, громадянське виховання підлітків. Особливу увагу заслуговує активне впровадження в практику інноваційних  педагогічних технологій. Інноваційні технології стимулюють та активізують діяльність здобувачів освіти (метод проєктів, дослідницька робота, метод рольової гри, використання презентацій). Головне - це діяльність, спрямована на розвиток творчих здібностей здобувачів освіти з порушеннями слуху, виховання патріотичних та інтернаціональних почуттів, формування вмінь і навичок  толерантного спілкування, стимулювання пізнавального інтересу до мови, історії, літератури, культури. В інноваційній діяльності ліцею  активно застосовуються сучасні форми та методи роботи класних керівників: проєктні майстерні, презентації, ігри - змагання, квести, ситуаційно - рольові ігри, реалізуються цільові програми.

Психологічний супровід виховного процесу здійснював практичний психолог школи Васильєва В.О. Вона надавала класним керівникам рекомендації щодо покращення психологічного клімату в класі, ознайомила з виховним впливом на прояв булінгу та агресивності серед підлітків.

Однією з основних проблем у виховній роботі з здобувачами освіти  є налагодження індивідуального підходу до кожної особистості, розвиток творчого потенціалу дитини та профілактична робота, спрямована на правовий аспект у вихованні здобувачів освіти з порушеннями слуху, схильних до правопорушень. Адже кожна дитина - це особистість. А кожна особистість потребує творчого підходу, великого терпіння і любові з боку вчителя, вихователя. Тільки при такому підході є шанс розкрити і розвинути усі кращі сторони дитячої душі, творчого потенціалу здобувача освіти з порушеннями слуху.

Класними  керівниками та соціальним педагогом у школі систематично проводилась профілактична робота з питань попередження негативних явищ в учнівському середовищі. Подолання злочинності серед неповнолітніх є одним із найважливіших завдань педагогічного колективу ліцею щодо формування здатності протидіяти проявам аморальності, антигромадської діяльності, правопорушень, булінгу. Для попередження негативних проявів серед неповнолітніх у школі створено внутрішньо шкільний облік, які потребують посиленого контролю. Порівняно з попередніми роками кількість здобувачів освіти, що перебувають на внутрішньому шкільному обліку не було зовсім. Завдяки цілеспрямованій роботі класних керівників та практичного психолога школи знижується кількість здобувачів освіти, які перебувають на обліку у зв’язку з порушенням дисципліни.

У 2022/2023 навчальному році робота всіх вчителів повинна бути направлена на психологічну підтримку учнів в умовах воєнного стану в країні, попередження булінґу та правопорушень серед неповнолітніх. Слід посилити превентивну роботу з неповнолітніми та їх батьками.

Виходячи з вище сказаного, роботу методичного об’єднання класних керівників за минулий навчальний рік вважати задовільною. У наступному навчальному році особливу увагу всім педагогічним працівникам слід звернути на стратегічну мету виховання - це виховання духовної культури особистості та вироблення в здобувачів освіти з порушеннями слуху високих моральних якостей. Особливу увагу та підтримку надавати дітям вимушеним переселенцям, дітям з родин, які знаходяться у складному соціальному становищі, постійно слідкувати за психологічним станом кожної дитини в умовах війни у країні.

Робота методичного об’єднання класних керівників буде спрямована на формування умінь педагогів плідно працювати з здобувачами освіти, враховуючи інтереси й запити самих здобувачів освіти, індивідуальний підхід у виховній роботі, охоплюватиме питання планування, організації та аналізу ефективності виховного процесу, різноманітних засобів навчання.

 

 

Завдання методичної роботи класних керівників:

  • підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних керівників із питань психології та педагогіки;
  • забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й соціалізації здобувачів освіти;
  • озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знанням сучасних форм і методів роботи;
  • вивчення, узагальнення та використання передового педагогічного досвіду роботи класних керівників;
  • координування планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів класних колективів;
  • сприяння становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників.

 

 

Основні напрямки роботи шкільного методичного об’єднання класних керівників:

- всебічний розвиток індивідуальності здобувача освіти  на основі виявлення її задатків та здібностей, формування ціннісних орієнтацій, задоволення потреб та інтересів;

- збереження та зміцнення морального, фізичного і психічного здоров’я здобувачів освіти;

- виховання здобувача освіти з порушеннями слуху як громадянина України, національно свідомої, вільної, демократичної, життєво та соціально компетентної особистості, здатної здійснювати самостійний вибір, приймати відповідальні рішення в різноманітних життєвих ситуаціях;

- формування у здобувачів освіти бажання та вміння вчитися, виховання потреби і здатності до навчання впродовж усього життя, вироблення вмінь практично та творчо використовувати набуті знання;

- формування в здобувачів освіти  цілісного наукового світогляду, загальнонаукової, загальнокультурної, технологічної, комунікативної і соціальної компетентності на основі засвоєння системи знань про природу, людину, суспільство, культуру, виробництво;

- оволодіння засобами пізнавальної та практичної діяльності;

- виховання любові до праці, забезпечення умов для їхнього життєвого та професійного самовизначення, формування готовності до свідомого вибору майбутньої професії й оволодіння нею;

- виховання здобувача освіти  як особистості моральної, відповідальної, людини культури з розвиненим естетичним, етичним ставленням до навколишнього світу та самого себе;

- сприяння становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників.

Планується провести п’ять засідань методичного об’єднання такої тематики та плану:

І засідання. Організаційне. Серпень.

Тема: “Про завдання методичної роботи на 2022 - 2023 н. р.”

  1. Про рекомендації щодо організації методичної роботи в школі протягом навчального року.
  2. Про результати виховної  роботи методичного об’єднання класних керівників за 2021 - 2022 навчальний рік.
  3. Обговорення та затвердження плану роботи МО на поточний навчальний рік. Про інструктивно - методичні рекомендації щодо вивчення у школі предметів інваріантної та варіативної складової у 1-5 класах (НУШ) та 6-11 класах.
  4. Організація виховного процесу в умовах дистанційного навчання.
  5.  Пріоритетність патріотичного виховання   у  1 - 11 класах.

ІІ засідання. Жовтень.

Тема: “Булінґ у дитячому середовищі: причини, наслідки і шляхи його подолання ”.

  1. Досвід роботи класних керівників з теми засідання (обговорення).
  2. Булінґ у дитячому середовищі: причини, наслідки і шляхи його подолання.(Пасічник Т.П.)
  3. Система роботи  класного  керівника по формуванню в здобувачів освіти   культури  поведінки та спілкування (обговорення).
  4. Організація спільної діяльності педагогів, батьків, здобувачів освіти.

 

ІІІ засідання. Січень.

Тема: “Про реалізацію основних принципів патріотичного виховання в умовах сучасної школи”.

  1. Основні принципи патріотичного виховання.(обговорення).
  2. Патріотичне виховання. З досвіду роботи.( Микитенко Л.В.)
  3. Круглий стіл: « Нові форми виховної роботи із здобувачами освіти» Чопенко М.В.
  4. Обговорення форм та результативності проведення виховних годин онлайн.

ІV засідання. Березень.

Тема : Громадянське виховання, формування національної свідомості підлітків як соціально - педагогічна проблема. ”.

  1. Форми та методи формування національної свідомості та самосвідомості в здобувачів освіти .(обговорення)
  2. З досвіду роботи громадянського виховання.(Рищенко Г.В.).
  3. Співпраця класного керівника і сім′ї у навчанні та вихованні ціннісно-орієнтованої особистості.

V засідання. Травень.

Тема : “Про підведення підсумків методичної роботи

за 2022 - 2023 навчальний рік”.

  1. Підбиття підсумків роботи з виховання у навчальному році.
  2. Мої педагогічні знахідки.(з досвіду роботи, обговорення).
  3. Діагностування роботи членів методичного об’єднання.
  4. Зібрати пропозиції учителів, батьків, здобувачів освіти, щодо планування виховної роботи на новий навчальний рік.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора